Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, eğitimde kalite güvence sistemini kurumsallaştırma çalışmaları kapsamında akreditasyon süreçlerine yönelik çalışmalarını yoğunlaştırdı.
2025 yılında hayata geçirilen müfredat reformunun ardından, üniversite genelinde yürütülen kalite çalışmaları yeni bir evreye taşındı. Bu kapsamda, ön lisans ve lisans düzeyindeki akademik programların ulusal ve uluslararası akreditasyon standartlarına uygun hale getirilmesi amacıyla kapsamlı bir süreç başlatıldı.
Halihazırda 7 programı akredite olan Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi'nde, 2025 yılı itibarıyla 11 programın daha akreditasyon süreci devam etmektedir. Bu kapsamda, dört Meslek Yüksekokulunda yer alan 7 program için yapılan akreditasyon başvuruları doğrultusunda, 13-15 Ekim 2025 tarihleri arasında saha ziyaretleri başarıyla tamamlanmıştır.
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, kalite odaklı yönetim anlayışı doğrultusunda, sürdürülebilir akademik gelişimi ve şeffaf değerlendirme süreçlerini esas alarak, yükseköğretimde kalite güvencesini sağlamayı kararlılıkla sürdürmektedir.
Dört Meslek Yüksekokulunda Yoğun Akreditasyon Süreci
Toplam 26 dış değerlendirici, Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu, Mucur, Çiçekdağ ve Kaman Meslek Yüksekokulları bünyesindeki programlarda üç gün süren kapsamlı dış değerlendirme faaliyetleri gerçekleştirdi.
Ziyaretler kapsamında öğrenciler, öğretim elemanları, yöneticiler ve idari personelle odak grup toplantıları gerçekleştirildi. Ayrıca programların fiziki koşulları, laboratuvar ve uygulama alanları, ders planları, öğrenme çıktıları ile altyapı olanakları ayrıntılı bir şekilde değerlendirildi.
BKYS ve AYDEP Sistemlerine Yakından İnceleme
Değerlendirme takımları, Üniversitemizin dijital altyapısının temelini oluşturan Bütünleşik Kalite Yönetim Sistemi (BKYS) ile Ahi Yeterliğe Dayalı Dijital Eğitim Portalı (AYDEP) üzerinde kapsamlı incelemelerde bulundu. Her iki sistemin, eğitim süreçlerinin yeterlikler doğrultusunda yürütülmesine sağladığı katkılar detaylı şekilde ele alındı.
Ayrıca, eğitim-öğretim ve yönetim süreçlerinin izlenebilirliği, performans takibi, sürekli iyileştirme ve risk yönetimi açısından sunduğu olanaklar değerlendirildi. Başka üniversiteler tarafından da kullanılan bu iki sistemin, Üniversitemizin temel ilkelerinden biri olan yeterlik temelli eğitim yaklaşımına katkı sağlayan örnek uygulamalar arasında yer aldığı vurgulandı.

Rektör Karahocagil: “Nitelikli Eğitimi Bir Sorumluluk Olarak Görüyoruz”
Rektör Prof. Dr. Mustafa Kasım Karahocagil, dış değerlendirme sürecine katılan değerlendirme takımı başkanlarını rektörlük makamında ağırladı.. Gerçekleştirilen görüşmede Rektör Karahocagil, akreditasyon sürecinin üniversitenin gelişiminde stratejik bir rol üstlendiğini vurgulayarak şu ifadeleri kullandı:
“Nitelikli eğitimi öğrencilerimize sunmak bir tercih değil, bizim için bir sorumluluktur.. Akreditasyon sürecine katkı sunan tüm akademik ve idari personelimize teşekkür ediyorum.”
Kalite Güvence Sistemine Yönelik Bilgilendirme Toplantısı
Üniversitemizin Eğitim Kalite Güvence Sistemi Koordinatörü Prof. Dr. Hüseyin Şimşek, değerlendirme takımı başkanlarına kalite güvence sistemi hakkında bilgi verdi. Toplantıda, Kurumsal Akreditasyon Programı (KAP), ISO yönetim sistemleri ve EFQM Modeli kapsamındaki kurumsal çalışmalar tanıtıldı.
Prof. Dr. Şimşek, akreditasyonun yalnızca bir dış denetim süreci olmadığını, aynı zamanda iç kalite güvence sisteminin dış paydaşlar tarafından değerlendirilmesi anlamına geldiğini vurgulayarak şu ifadeleri kullandı:
“Akreditasyon süreci, üniversitemizin kendi kalite güvencesini dış gözle test ettiği bir süreçtir. Bu sayede sürekli iyileştirme kültürünü daha güçlü biçimde yerleştiriyoruz.”
Bilgi İşlem, Sağlık Kültür ve Spor, Öğrenci İşleri ile Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlıklarının temsilcileri de toplantıya katılarak, kendi alanlarındaki çalışmalar hakkında bilgi sundu.
Dış Değerlendirme Süreci Tamamlandı
Üç gün süren yoğun dış değerlendirme programı, 15 Ekim Çarşamba günü Üniversite Senato Salonu’nda yapılan çıkış bildirimi toplantısı ile sona erdi. Değerlendirici ekipler, genel izlenimlerini ve önerilerini Üniversite yönetimiyle paylaşarak, program bazında güçlü yönler ile iyileştirmeye açık alanlara vurgu yaptı.

Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, bu süreçle birlikte yükseköğretimde akreditasyon temelli kalite güvence yaklaşımını kurumsal düzeyde güçlendirmiştir. Üniversite, öğrenci odaklı ve yeterlik temelli eğitim modelini ise kararlılıkla sürdürmektedir.
